image image image image
Grand Opening GBKP Runggun Cikarang GBKP Cikarang yang telah disyahkan menjadi Jemaat/Runggun pada sidang GBKP klasis Jakarta-Bandung tanggal 10-12 Oktober 2014 di Hotel Rudian-Puncak,
PEMBINAAN BP RUNGGUN – RAMAH TAMAH TAHUN BARU – PENCANANGAN TAHUN PENINGKATAN SOSIAL EKONOMI DAN BUDAYA JEMAAT Pada tanggal 10 Januari 2015 di GBKP Runggun Bekasi telah di laksanakan kegiatan Pembinaan BP Runggun di Klasis Jakarta-Bandung. Kegiatan yang dimulai pukul 08.00 Wib diawali kebaktian pembukaan oleh Pdt. Alexander Simanungkalit,
WISATA LANSIA GBKP KLASIS JAKARTA-BANDUNG KE BANGKOK-PATTAYA Wisata Lansia yang menjadi salah satu program Bidang Diakoni GBKP Klasis Jakarta-Bandung telah dilaksanakan tanggal 8-11 Desember 2014 ke Bangkok-Pattaya. Wisata yang diikuti 47 peserta ini di damping Kabid Diakonia, Dk. Ferdinand M. Sinuhaji dan Pdt.S.Brahmana.
PEMBUKAAN SIDANG KERJA SINODE (SKS) DAN SIDANG PROGRAM & KEUANGAN (SPK) TAHUN 2014 Pembukaan Sidang Kerja Sinode (SKS) dan Sidang Program dan Keuangan (SPK) tanggal 22-25 Oktober 2014 telah dilaksanakan pada pukul 10.00 Wib, di dahului kebaktian pembukaan yang dipimpin Pdt.Vera Ericka Br.Ginting, direktur Percetaken dan Toko Buku GBKP Abdi Karya Kabanjahe,

Suplemen PJJ Tanggal 14-20 Mei 2017, Ogen I Korinti 12:25-21

 

“Aku Gereja, Kam pe Gereja”
(I Korinti 12 : 25 - 31)
 
 
1. Lit Iit 3 istilah simegati ipake Rasul Paulus kerna “pemere-pemere”
- Buah Roh / Ulih Kesah eme ciri – ciri watak kalak sierkiniteken. Ulih kesah enda arus ikembangken janah icidahken ibas kegeluhen sitep-tep wari.(Galatia 5:22,23)
- Jabatan Rohani eme “Keduduken” ibas gereja guna ndahiken dahin pelayanen rikutken siniendesken man sekalak-sekalak, Rasul, Nabi, Guru rsbna I Kor 12: 28)
- Karunia Roh eme erbage-bage kengasupen si ibereken Dibata man sekalak-sekalak (I Kor 12 : 4 – 11)
 
2. Litna perbedan kengasupen / Buah Roh (Mbelin-Kitik, Megegeh-Lemah, Mehaga-La mehaga, rsbna, mesunah kal terjadi “perpecahen” la siangkan. Si mbelin kitik akap sikitik, meresa ia paling benar.
 
3. Rasul Paulus nuriken hakekat gereja desken kula. ibas ayat 25:”Gelah kula e ula erbelah-belah......”. Sigejabken min aminna erbage-bage kengasupen silit ibas kita eme pemere Dibata, sigejapken min erbage-bage pemere silit ibas temanta e pe pemere Dibata nge. Adi bage lalit dalin sipandang-pandangen, sijuru-jurun.
 
4. Aku Gereja, Kam pe Gereja emaka mari bagi Nina kuan-kuan kalak Karo: “Adi kita si ageng-agengen radu mbiring, tapi adi sikuning-kuningen radu megersing”. Kita nge nentukenca(simegeh tah silamegeh) jadi Mbiring ateta kita/gereja tah jadi Megersing.
 
5. Kai dage siperlu silakoken? Ibas ayat 31, emaka ersura-suralah kam (Bhs.Ind. “Berusahalah”), kata enda tempa bertentangen ras kata “pemere Dibata”, sabab adi e pemere ma labo perlu iperjuangken?. Tapi ibas pengertin cakap karo kata “Ersura-sura” e merupaken respon nandangi pemere Dibata e. Ngajuk kita gelah pasif / nggeluh ibas kai siibereken Dibata man banta.
Ibas Bahan Renungen PJJ-nta Minggu enda ngajuk kita lako ber-aksi ndilo ras ngiahken teman-temanta silapernah ku perpulungen ras ku gereja, gelah encidahken dirina selaku gereja si nggeluh.
 
6. Ibas kalimat seterusna : “kuturiken ateku man bandu dalan simehulina kal”. Kai kin dalin simehulina kal? Kalimat enda babai kubas Pasal selanjutna(Psl.13) ija Paulus ngerana maka sipentingna eme: KEKELENGEN.

Kai pe kengasupen silit ibas kita, kai pe jabataenta arus e erpalasken Kekelengen.Adi erpalasken kekelengenlah pengelakonta la bakal terjadi perpecahen, la bakal terjadi la siangkan, la bakal jadi sikitiken ukur.
 
Pdt. Iswan Ginting Manik,M.Div
GBKP Pondok Gede
   

Pekan Doa Sedoni Wari VI, Ogen Daniel 6:1-14

Tema :
"Ernalem Man Jelma Sienterem"
 
 
I. Bena Kata
Ibas pemerentahen raja Darius, Daniel umurna enggo 80 tahun. Daniel iangkat raja Darius jadi pejabat si meganjang ibas kerajaanna erkiteken lit kelebihen Daniel, eme tutus erkiniteken man Dibatana. Daniel pe sekalak pemimpin si ber-integritas ibas ndalanken tanggung jawabna sebagai pejabat.(Daniel 6:4-5). Darius ngangkat Daniel jadi pejabat, sada tingkat iteruh Raja Darius.

Kekuasaan siibereken raja man Daniel mpeturah cian ate kalak si enterem, enterem kalak ersura-sura guna munuh/menyingkirkan Daniel, erbage upaya ilakoken guna ndabuhken Daniel, tapi la erdalan, erkiteken la lit/la ijumpai kesalahen Daniel ibas jabatenna, ia kalak bujur, bebas korupsi.

Kiniteken Daniel ras kedisiplinenna ndalenken aturen agama man Dibatana jadi alat musuhna guna ndabuhken Daniel, tapi Daniel la surut ersembah ras ndalanken ibadahna man Tuhan ia tetap setia erkiniteken, tek Daniel maka Dibata pasti mereken penampat man bana ibas kesetiaanna ersembah.

Musuh-musuh Daniel makeken kekuasaan raja guna menjebak/nidingi Daniel. Ibahan me sada peraturen guna wajib ersembah man Raja dekahna 30 wari.Ise si la ndalankenca iukum itamaken ku gua singa (ayat 7-9). Raja Darius ngesahken peraturen e alu la ngukurken dampakna man Daniel.

Emaka Arah peraturen si isahken raja Darius, Daniel terdat ngelanggar aturen raja, emaka Daniel harus iukum, itamaken ku gua singa. Enda erbahanca turah perbeben ibas pusuh raja Darius, erkadiola ia enggo ngesahken peraturen e, sebab la isangkana Daniel si jadi korban peraturen e.

Refleksi.
* Kalak si tutus erkiniteken teridah arah ketutusenna ibas ndahiken dahinna. Bagi Daniel sekalak si tutus ndalanken tanggungjawabna ibas kerajaan Darius, enda ilakoken Daniel labo erkiteken hubungenna ras Darius tapi hubungenna ras Dibata arah toto ras ibadahna.
* Melala tantangen kalak si tutus ndalanken kebenaren ibas ndalanken tanggungjawabna. Ula tantangen e erbahanca surut ketutusenta ibas ndahiken dahinta, bahkan harus reh tutusna ndahiken dahin e.
* Ibas muat sada keputusen ras mereken pendapat, harus siukurken lebe alu mbages kerna dampak/akibat/ulih keputusenta e, kita harus ertimbang alu mbages, ula metersa muat kesimpulen arah megiken sada sisi/opini publik, ula kari turah penyesalen/perbeben bagi Raja Darius si erkadiola ibas keputusenna.
 
Pdt. Togu P. Munthe, M.Th
GBKP Cililitan
   

Pekan Doa Sedoni Wari V, Ogen I Tesalonia 1:6-10

 
Tema :
Kukelengi gerejaku
 
 
Perpulungen sikelengi Tuhan,
Gereja eme persadaan kalak sitek man Tuhan Yesus. Erkiteken gereja ersada rasTuhanYesus maka gereja harus jadi usihen sebagai pribadi-pribadi kalak kristen ntahpe secara ras-ras. Jadi usihen adi gereja tetap bas kekelengen, bagi Tuhan Yesus ngkelengi doni enda. Arah tema renungen sekalenda iperhadapken kita ku bas pernyataan : ula sungkun “kai si ban gereja bangku, tapi kai kuban man gerejaku? ”Alu pengharapen gelah kalak sitek man Tuhan Yesus, tetap ngkelengi gereja.
 
1 Tesalonika1 : 6-8 “perpulungen /gereja singusih Tuhan jadi usihen “
Surat Paulus man perpulungen Tesalonika nuriken kerna kegeluhen kiniteken perpulungen e siteridah arah perbahanenna. Keteladanan Paulus sebagai perberita simeriah kuperpulungen Tesalonika, ras erkiteken perbahanen Tuhan man perpulungen e erbahanca, melala gia kiniseran erkiteken tek man Tuhan Yesus tapi tetap ngasup ngaloken berita simeriah alu meriah ukur. Keteladanan Paulus teridah arah sikap nggeluhna siersaksi kerna TuhanYesus aminpe melala kiniseran si man bentasen. Ibas 1 Tesalonika2 : 1- 15 iturikenna kerna kai sialami ras siidahikenna kutengah-tengah perpulungen Tesalonika, antara lain :

- Ope denga ndahi perpulungen Tesalonika, nggo leben isiksa, igombang-gombangi kalak Pilipi.
- Paulus ngerana labo gelahn gena ate manusia tapi gelah ngena ate Dibata.
- Paulus labo ersura-sura gelah ipujiken kalak
- Amin pe lit hak mindo, Paulus nggeluh erberita simeriah ras mereken dirina guna berita simeriah e. Teridah arah kelatihenna erberita simeriah bagepe kelatihenna erdahin suari ras berngi gelah ola jadi tanggungen perpulungen.
-Lagu langkah bujur dingen la salah.
Perpulungen epe ngusih perbahanen Paulus seh maka perpulungen e pe banci jadi usihen man kalak sitek siringan i Makedoni ras Akaya. Berita simeriah mbar labo saja kubelang-belang daerah Makedoni ras Akaya, tapi mbar kujapape.
 
1 Tesalonika1 : 9-10 “ perpulungen e jadi topik percakapen simehuli “
Paulus nuriken maka perbahanen perpulungen, jadi percakapene nterem jelma, ibas :

- Ngalo-ngalo ras asum reh ndahi perpulungen e.
- Nadingken sembah-sembahenndu guna ndahi Dibata jenari nembah man Dibata singgeluh dingen situhu-tuhu.
- Uga perpulungen e nimai kerehen Yesus Kristus sipeduakaliken surga nari, simulahi kita ibas ukumen sinandangi reh ibas Dibata nari.
Perpulungen sikelengi Tuhan,
Kukelengi gerejaku nina tema renungennta wari enda, kai dage siban man gerejanta ?
- Gereja banci min jadi percakapen “buah bibir“ simehuli. Turikenlah rusur kiniulin gerejanta ula situriken rusur kekurangenna, pala sibereken solusi ras nggit muat bagin pekenasa. Gereja ula mbuesa ngerana ngenca, ntah peerbahan keputusen-keputusen ras rapat-rapat simbue tapi kai siilakoken ibas perbahanen sinyata ibas erkiniteken ras kekelengen. Nina Eka Darma putra : “Perbuatan kasih itu lebih bermakna dari pada 1000 khotbah tentang kasih”.
- Gereja harus jadi usihen bas ketutusen erkiniteken man Tuhan Yesus. Adi keleng ateta gerejanta siberelah dirinta jadi perkakasna. Sebagai anggota jemaat sisetia ras tutus, ula jadi jemaat siterdaftar ngenca ntah paksa perlu maka reh. Jadilah kita sebagai “gereja yang berbuat untuk gereja “. Gereja yang bersekutu, bersaksi dan melayani.
- Mediate nandangi gereja ibas perbebenna. Bagi Paulus sitetap mpediateken perpulungen Tesalonika, gia arah surat ia ngerana, bage min gereja mediate min nandangi kecibal temannta sada kiniteken, bagepe nandangi perbeben gereja-gereja simegati ndatken hambatan ras tantangan. Selamat, kukelengi gerejaku, mari sikelengi gerejanta…..Tuhan Yesus simasu-masu. Amin
 
Pdt.Karvintaria br Ginting, STh
GBKP Rg.Klender
HP : 08126359640
   

Pekan Doa Sedoni Wari IV, Ogen Kolose 3:18-21

Tema :
“Kelengi Jabundu”
 
 
Bukan titik menentukan tinta
Tapi tinta menentuken titik
Bukan cantik menentukan cinta
Tapi cinta menentukan cantik
 
Syair lagu Titiek Puspa :
Jatuh Cinta berjuta rasanya, Bila cinta sudah bersemi, Tali sepatu rasa supermi.
Kata “Cinta” (baca: “KASIH” , “KEKELENGEN”)
 
Kolose 3 : 18 – 4:6, encidahken prinsip-prinsip “nggeluh ibas kristus” si seharusna icidahken ibas kegeluhen sitep-tep wari.
Sikap nggeluh ibas Kristus labo saja itengah-tengah jabu tapi pe tuan ras budak ras secara keseluruhen ibas masyarakat.
Disamping sie pe Rasul Paulus ngidah maka “nggeluh ibas Kristus” = nggeluh ibas pertoton.
 
Teks-ta berngi sipe-empatken enda khusus ngerana ibas hubungen keluarga(Bapa, Nande ras Anak).
 
Pedah man Ndehara (ayat.18)
“O kam ndehara, patuhlah man perbulangenndu.........”
Ibas piga-piga nats, Kata “Patuh” (Bhs.Ind.Tunduk) ; ipake ibas hubungen antara atasen ras bawahen, penguasa ras sinikuasai, umpamana:
• Titus 2 : 9 : Budak ras Tuan
• Roma 13:1, 1 Petrus 2:13 : Pemerentah ras Rakyat
 
Tapi kata enda pe ipake ibas hubungen Perbulangen ras Ndehara (Efesus 5 : 22; Titus 2:5 ; 1 Petrus 3:1). Erkiteken sie maka megati ipersoalken, kaum feminisme menggugat alu dasar Emansipasi/Gender ras sidebanna.
 
Bdk.Liturgi Perjabun
Model 1 : Kam sidiberu; ikutken(Patuh) ----1 Pet 3 : 1-4-----
Model 2 : O kam perbulangen ras ndehara, sikeleng-kelengen kam ----.Bd.I Joh 4:7-----
 
Tapi kata “patuhlah man perbulangenndu” iikuti kata “bage me ibahanndu selaku kalak Kristen” (Bhs.Ind. seharusnya didalam Tuhan) = selaku pengikut Kristus/erkiteken tek kam Kristus patuhlah jadi dasar kepatuhen e eme Kristus.
 
Pedah man Perbulangen (ayat.19)
O kam Perbulangen, kelengilah ndeharandu....
Kata kelengi itambahi kata ola “kasar” = “kejam”: ertina ula mperbudak ia, ula ban ia desken pembantu.
 
Pedah man anak (ayat.20)
“0 kam anak-anak.......patuh man orang tuandu..”
Kata “Patuh” (Bhs.Ind. Taati) = Begiken kai ajaren orang tuandu., sabab bageme singena ate Tuhan.
 
Pedah man Orang tua (ayat.21)
“O kam orang tua, ula rusursa junguti nakndu, gelah ola bebe ukurna”
(Bhs. Ind. Kata “Orang tua”=Bapa-Bapa. Kata: “junguti”=”sakiti hati”, Kata”bene ukurna”=tawar hati)
“sakiti hati” = menggusarkan, membuat jengkel, membuat benci.
“tawar hati” = patah semangat, tertutup terhadap segala sesuatu. Sehingga takut dan tidak mau melakukan sesuatu.
 
Mulihi kubas kata Patuh ras Kekelengen ibas pengertin sideban;
Kata Patuh (Yunani HUPOTASO) = menempatkan diri dibawah
Kata Kelengilah ((Yunani AGAPAO) = Menyatakan kasih, memberi diri.
“menempatkan diri dibawah”sejajar “memberi diri”. Alu bage Perbulangen ras ndehara arus “saling memberi diri”.
Alu pengertin”memberi diri” tentu la hanya ibas hubungen perbulangen ras ndehara tapi pe itengah-tengah keluarga ras silebih luas tentuna itengah-tengah masyarakat.
“Saling memberi” ibas kata dasar “Patuh” ras “kelengen” enda banci ijabarken alu melala kata “Saling” eme :
 Saling Menerima
 Saling Menghargai
 Saling Mengutamakan
 Saling Memuji
 Saling Mangampuni
 Saling Membangun
 
Mungkin lit denga banci tambahi kata “Saling” sidebanna tapi ula tambahi kata “Saling-Saling” atau sisaling-salingen.
 
Ibas konteks Ertoto tentu sipaling penting “Saling notoken”. Perbulangen notoken ndeharar as anak-anak. Ndehara notoken Perbulangen ras anak-anak. Anak-anak notoken orang tua. Kerina notoken Gereja ras Masyarakat.
Adi bage la hanya :”DI DOA IBUKU NAMAKU DISEBUT” tapi “DIDOA AYAHKU, DI DOA ANAKKU, DI DOA GEREJAKU, DI DOA MASYARAKATKU NAMAKU DISEBUT”.

Pdt.Iswan Ginting Manik
HP. 0812-7020-9020
GBKP Pondok Gede
   

Pekan Doa Sedoni Wari III, Ogen Mazmur 133:1-3

Tema :
Kemalemen Ate ibas Persadaan 
 
 
I. Bena kata.
Lit Kuan Kuan karo “Bagi mberkis tanduk“ nina “ iket arah datas,mosar arah teruh; iket arah teruh, mosar arah datas “. Hal enda menggabarken maka mesera erbahan persadaan/kiniersadaan, lalap sitoganen. Janah la siangkan ibas perdalanen kegeluhen, baik ibas jabu bagepe ibas keluarga. Nai-nai nari ibas kalak tertentu lit rusur jadi perjengilen, bahken seh asa gundari pe lit denga bage. La siangkan antara keluarga (senina ras turang), bahkan lit deba siadun ia ku polisi gara-gara perubaten tading-tadingen, piah sambarina sembuyakna, sambarina kalimbubu ras anak beruna.
 
Bagepe kalak karo ngit kel sitahanen/ sikeng-kengen emaka piah dungna rubati jadina. Hal enda me merupaken perubaten sila payo terutama man banta si enggo ngaloken Yesus ibas kegeluhenna. Ija nina Yesus bas pertoton safaat-Na : “O Bapa ertoto Aku man bandu gelah ersada min ia kerina. Ersadalah min ia ras kita, bagi kam ersada ras Aku janah Aku ersada ras Kam. Ersada lah min ia kerina gelah tek doni enda maka kam me sinuruh Aku “ (Johanes 17 :21).
 
Yesus pe ertoto gelah kita sienggo jadi pengikutNa tetap ersada, sebab nina pepatah melayu : “bersatu kita tegu bercerai kita runtuh“. Ertina gegeh e situhuna lit bas kiniersadan kaipe banci ban, baban simberat jadi menahang, tapi adi la ersada bahan simenahang e pe jadi mberat.
 
II. Keterangan teks.
Masmur 133 enda ibahanna judulna keleng ate man senina. Janah Masmur enda merupaken kelompok Masmur Ziarah, Daud empuna (nyanyian ziarah Daud). Lit 15 pasal Masmur ziarah (120-134). Janah pasal 133 enda me si pesepuluh empatken. Janah Masmur enda puji-pujian/ mujiken maka malem kel ate/adi kalak si ersenina sada perarih. (Indonesia: Persaudaraan yang rukun).

Permasmur ngingetken man banta : Andiko ulina ras senangna, adi kalak si ersenina sada perarih. Ulina ras senangna, dua kata enda eme si man ayakenta kerina, emaka melala kal kalak karo erban gelar , Ulina ras Senang, gelah pagin bas geluhna bagi gelarna e. Memang malem kin ate adi kalak si ersenina e ersada arihna bage pe si keleng-kelengen ia, janah kalak sikeleng-kelengen ibas geluhna enda nge si njumpai kemalemen ate. Nina Rasul Paulus: Erkiniteken man Tuhan, erpengarapen man Dibata, erkeleng ate man kalak sideban, janah sipentingna ibas si telu e, eme engkelengi kalak sideban (1 Kor 13 : 13). Janah kemalemen ate eme jasmani ras rohani, sebab kalak singelakoken perbahanen simehuli maka tetap ndatken keriahen si rehna idur Dibata nari.
 
Pemasmur nggambarken maka kalak si ersada perarih bali kap ras minak wangi si meherga. Minak wangi gambaren simehuli, sebab kerina kalak (nguda, metua, dilaki, diberu) ngarapken minak wangi simerim ras meherga enda. Bageme kepeken kalak si ersenina sada perarih, maka ratengena jelma si enterem.
 
Janah Dibatape erngena ate man kalak sisada perarih, emaka tetap jadi percakapen kalak tentang hal-hal simehuli. Emaka kalak sitetap ibas kiniersadan maka nilaina pe cukup tinggi/meherga. Meherga dingen erguna man Dibata bagepe erguna man jelam si enterem.
 
Bagi minak wangi icucurken ku takal harun, maler kujanggutna, ku kerahung baju jubahna. Hal enda mengingetken Dibata nuruh Musa guna nagkuhken Harun ras anak-anakna jadi Imam, emaka ipakeken paken ke-Imam-en (jubah) ras perlengkapen sidebanna, bagepe icur-curken minak wangi ku takalna, emaka maler kujangutna (Imamat 8 : 1-13; Imamat 21 : 5).
 
Harun eme imam si pertama itangkuh guna dahiken Tuhan ku tengah-tengah bangsa Israel. Bagepe igambarken “Bagi embun i deleng Hermon sinusur ku deleng-deleng Sion. Antar Hermon ras Sion ndauh sirang, sebab Hermon i utara Palestina ras Sion arah selatan.

Hal enda merupaken kiasan, tapi bageme kepeken perbahanen Dibata/pasu-pasuna nandangi keluarga si ersada perarih. Janah gambaren embun e, maka tetap menyegarkan, menyuburkan tanah emaka mehuli hasil panen. Janah bageme pe kalak si ekiniteken, tetap sada perarih maka tetap isegarken Tuhan kegeluhenna, bagepe ialokenna pasu-pasu idur Dibata nari.
 
III. Kesimpulen/Renungen.
a. Kegeluhen kalak si enggo ngakuken Tuhan Yesus/ sienggo tek maka tetap nggeluh ibas kiniersadaan ras Tuhan bagepe kiniersadan ras keluarga bagepe ras sesama manusia (Yohanes 17 : 20-21).

b. Kalak si enggo tek, maka ia harus ncidahken simehuli, ras ndalanken simehuli, bagepe tetap menjadi pendoa-pendoa ibas kegeluhenna (Perbahanen Rasul-rasul 8 : 15 ; 16:25).

c. Man kalak sienggo tek dingen tetap ibas pujian ras toto maka lalit merasa lebih asa kalak, sebabkita seri ilebe-lebe Dibata. Bagi jemaat mula-mula (Perbahan Rasul-Rasul 2 : 41-46).
 
Pdt Andarias Brahmana
Ketua BPMK GBKP Klasi Jakarta-Kalimantan
   

Page 6 of 152

BP-KLASIS-XXX

"SELAMAT DATANG mengunjungi Web GBKP KLASIS JAKARTA-BANDUNG"

Renungan

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Pengunjung Online

We have 324 guests online